MAN Truck & Bus, geleceğin şehir trafiğine yönelik otobüs otomasyonunu sistematik olarak geliştirmeye devam ediyor. Yıllardır sürücüsüz otobüsler üzerinde çalışan şirket, deneyim kazanmak ve yenilikçi teknolojileri kullanılabilir hale getirmek için MINGA araştırma projesi gibi ileriye dönük projelerde ortak olarak yer alıyor. MAN, proje kapsamında elektrikli otobüsün gerçek hayatta otomatikleştirilmesi ve test edilmesi için Mobileye gibi teknoloji liderleriyle iş birliği yapıyor. MAN, ortağı olduğu bu projelerde edindiği deneyimlerden yola çıkarak 2030 yılından itibaren tam otomatik bir aracı piyasaya sürmeyi hedefliyor.Kentsel alanlarda sürücüsüz araçlar artık bir gelecek hayali değil. Tam otomatik sürüş; Verimlilik, güvenlik ve toplam sahip olma maliyeti (TCO) açısından önemli bir potansiyel sunuyor. MAN Truck & Bus'ın otobüslerinin otomasyonu üzerinde yıllardır yoğun bir şekilde çalışmasının nedeni budur. Geleceğin şehir içi otobüs mobilitesini şekillendirmede kilit rol oynamayı ve ulaşım şirketlerine emisyonsuz, ağ bağlantılı ve otomatik araçlar sunmayı hedefleyen şirket, bu konuda Mobileye gibi öncü teknolojilerle işbirliklerine ve pilot projelerine güveniyor. MINGA, MAN Truck & Bus'ın bu alanda yer aldığı ana projelerden biridir.MAN Lion's City E, MINGA ile otomatikleştirilir ve gerçek bir hat üzerinde test edilirMAN uzmanları geçen yıldan bu yana MINGA araştırma projesi kapsamında çalışıyor. Münih'te otomatikleştirilmiş yerel ulaşıma yönelik MINGA projesinin bir parçası olarak, elektrikli bir şehir otobüsü otomatikleştirilecek ve gerçek hat üzerinde test edilecek. MAN ayrıca projeyi otomatik ve tamamen elektrikli MAN Lion's City E ile destekliyor. Proje kapsamında Münih'teki 178 numaralı hat üzerinde pilot sürüşlerin 2025 yılında başlaması bekleniyor. Testlerin ardından elektrikli otobüs, otonom sürüş teknolojilerinin geliştiricisi Mobileye'nin son derece gelişmiş sensörlerine sahip Otomatik Sürüş Sistemi (ADS) ile donatılacak. MAN Kamyon ve Otobüs Otomasyonu Ürün Stratejisi Müdürü Jana Kirchen şunları söyledi: “MINGA projesinin ana kısmı, araç ile ADS arasındaki bağlantıdır. Bu, karmaşık arayüzün geliştirilmesini ve sistemlerin sisteme entegrasyonunu içerir. elektronik mimarimiz. Bu noktada 2024 model yılında tanıtılan yeni elektronik platformdan faydalanıyoruz. Platform, performansı ve verimliliği sayesinde entegrasyonu önemli ölçüde kolaylaştırıyor” diyor. MAN aynı zamanda teknik inceleme ve araç erişilebilirliğine yönelik konseptler geliştirmek için Münih toplu taşıma operatörü MVG ve Stuttgart Üniversitesi ile birlikte çalışıyor. Toplamda yönetimden yaklaşık bir düzine proje ortağı , araştırma, iş dünyası ve endüstri, MINGA araştırma projesi üzerinde birlikte çalışıyor. @CITY projesiyle otobüsler duraklara otonom yaklaşmayı öğreniyorMevcut araştırma projesinin başarılı bir şekilde uygulanması, MAN'ın son yıllarda geliştirdiği tasarımlara dayanmaktadır. Bunlardan biri, Federal Ekonomik İşler ve İklim Eylemi Bakanlığı (BMWK) tarafından finanse edilen ortak bir proje olan @CITY girişimidir. MAN, Otomatik Araçlar ve Şehirde Akıllı Trafik projesi kapsamında yaklaşık 48 ay boyunca otomotiv ve alt sektörler, yazılım geliştirme ve bilim alanlarından 14 iş ortağıyla birlikte otomatik sürüş fonksiyonlarını geliştirdi ve test etti. Uzmanlar, otobüslerin durağa bağımsız ve yüksek hassasiyetle yaklaşmasını sağladı. MAN, Haziran 2022'de Aldenhoven Test Merkezi'nde @CITY sonuçlarının olağanüstü başarısını duyurdu.BeIntelli projesiyle MAN otobüslerinin otomatik sürüşü hayata geçiyorMAN, geleceğin şehir içi trafiğine yönelik araçların geliştirilmesi kapsamında Federal Ekonomi ve İklim Eylem Bakanlığı – BMDV tarafından finanse edilen “BeIntelli” projesine de katılıyor. Bilim ve uygulamadan oluşan büyük bir disiplinler arası ekip, otomatikleştirilmiş araçlarla akıllı bir ulaşım sistemi deneyimini mümkün kılmak için genel proje üzerinde çalışıyor. İlkbahardan itibaren Berlin'in merkezinde otomatik olarak devreye girmesi beklenen otobüsün şu anda halka açık olmayan alanlarda test sürüşleri sürüyor. Jana Kirchen “MINGA araştırma projesi 'kavramın kanıtı' olarak bizim için önemli bir adımdır” MAN'ın ortak olduğu projeler, geleceğin otonom sürüş uygulamalarına yönelik deneyimleri bir araya getirmeyi amaçlıyor. MAN'ın hedefi, bu deneyimlerden yola çıkarak 2030 yılına kadar tam otomatik bir aracı piyasaya sürmek. Özellikle MINGA projesinin 2025 yılı sonunda tamamlanmasıyla birlikte MAN Truck & Bus, kavramsal aşamayı tamamlayıp müşterilerle saha testlerine başlamayı planlıyor. . Jana Kirchen, “MINGA araştırma projesi 'kavramın kanıtı' olarak bizim için önemli bir adımı temsil ediyor” diyor. “Nakliye şirketlerinden gelen çok sayıda talep, otonom mobiliteye olan ilginin ne kadar büyük olduğunu ve ADS pazarındaki talebin yavaşladığını açıkça gösteriyor: “Direksiyon, enerji tedariği ve teknik müdürle iletişim gibi sistem unsurlarının araç her zaman çalışır. Bunu hayata geçirdiğimizde tanımlanmış çalışma alanlarında güvenlik sürücüsü olmadan seyahat edebileceğiz” diyor. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–