Avrupa'nın en büyük iki otomobil üreticisi Stellantis ve Mercedes-Benz, önümüzdeki birkaç yıl içinde Avrupa Birliği'nde (AB) üç yeni elektrikli araç fabrikası kurmak için yaklaşık 4,4 milyar avro kredi topladı.
Şirketler Pazartesi günü yaptıkları basın açıklamasında, bu fabrikalar için ihtiyaç duyulan toplam finansmanın 7 milyar euro civarında olmasının beklendiğini duyurdular.
Fabrikalar Almanya'da Kaiserslautern'de, İtalya'da Termoli'de ve Fransa'da açıklanmayan bir yerde kurulacak. Fabrikalarda 6 bin civarında kişinin istihdam edilmesi bekleniyor.
Projeyi finanse eden bankalar arasında BNP Paribas, ING, Deutsche Bank ve Intesa Sanpaolo yer alıyor.
Alman ve Fransız hükümetleri de yaklaşık 1,3 milyar avro katkıda bulundu ancak İtalyan hükümeti henüz fonları tahsis etmedi.
Elektrikli araç fabrikalarının bu hızlı hamlesinin sebebi nedir?
Hareket, Avrupa otomobil endüstrisinin, özellikle elektrikli araçlar söz konusu olduğunda, Çin'in hakimiyeti konusunda her zamankinden daha fazla endişe duyduğu bir zamanda geldi.
Statista, Çin'in 2022'de yaklaşık 5,47 milyon pille çalışan araç üreteceğine, bunun da küresel elektrikli araçların yarısından fazlasını oluşturacağına dikkat çekiyor.
Çinli elektrikli araç üreticisi BYD'nin yalnızca akülü araç satışları 2023'ün dördüncü çeyreğinde 526.000 adete ulaşarak 484.500 araç satan Tesla'yı geride bıraktı.
Bu durum, Çin'in elektrikli araç aküsü tedarik zincirinde kilit bir konuma sahip olduğu ve jeopolitik gerginlikler durumunda potansiyel olarak Çin'i evlat olarak kullanabileceği yönündeki endişeleri daha da artırdı.
Benchmark Mineral Intelligence'a göre Çin'in bu on yılın sonuna kadar yaklaşık 160 giga fabrika daha inşa etmesi beklenirken, Avrupa'nın yalnızca 36 tane daha inşa etmesi bekleniyor.
Automotive Cells Company (ACC), Avrupa'nın elektrikli araçlar için yerel olarak pil üretme planlarını ilerletmesine yardımcı olarak Çin'in artan hakimiyetine karşı koymak amacıyla kuruldu.
Elektrikli araçların maliyetinin büyük bir kısmı akülerden kaynaklandığından, yerel kaynaklı piller, elektrikli araç fiyatlarının düşürülmesinde ve arz krizlerinin hafifletilmesinde uzun bir yol kat edebilir.
ACC Başkanı Yann Vincent şunları söyledi: “Araç elektrifikasyonuna geçiş halen devam ediyor. Bu muazzam zorluğun üstesinden gelmek için müşterilerimiz, rekabetçi yüksek performanslı akü hacmi sunabilen ACC gibi sağlam ve güvenilir Avrupalı operatörlere güvenebilmelidir. düşük bir maliyet”. CO2 ayak izi.”